Sebarang copy, pemindahan maklumat, tukar dalam apa-apa bentuk sama ada elektronik,gambar,rakaman dan sebagainya tanpa kebenaran daripada admin adalah HALAL.Ilmu itu hak Allah.

Saturday, June 25, 2011

Jalan ke Syurga



بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 


"jalan ke syurga sudah terpampang jelas di depan mata aku"

sudah terang lg nyata...
jalan itu benar2 di depan mata aku...

aku di beri pilihan...

berjalan di atas jalan itu...
atau
membelok masuk laluan kiri..

dan aku sedar...aku sedar...
kaki ku telah membelok ke arah kiri...
sedang berjalan di laluan kiri...
sudah jauh agaknya aku tersasar di laluan kiri ni...

tp...
kenapa tiada yg menarik aku ke luar..
mengheret ku ke tepi...
agar aku boleh kembali berjalan di atas laluan ke syurga itu??
ehh..
maaf...aku x boleh menyalahkan sesiapa...
aku yang di beri pilihan...
aku yang membuat pilihan...

cuma 1 je pinta ku..
aku berharap....sepanjang aku berjalan
di laluan kiri ni...
aku akan berjumpa mane2 selekoh
yang akan membawa aku ke laluan ke syurga itu...
masih ade selekoh kah??
maksudku, masih ade peluang kah??
tibe aku teringat janji2 Tuhan yang menciptaku dan kamu semua

"Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu,
jika mereka sendiri tidak mengubahnya"
QS 13:11

persoalan nya???
bagaimana aku ingin memulakannya
krn aku sudah benar2 jauh tersasar??

aku masih mencuba..
tp,
xpernah berusaha....

doakan aku berjaya...

1 comment: